UUS HEITEKATSE MEETOD: MIDA PEATE TEADMA NISSAN WLTP NAITAJATE KOHTA
MIS ON WLTP
Kui uurite Nissani autosid, soovime olla kindlad, et teil on õige valiku tegemiseks kogu vajalik teave. See hõlmab täpseid ja selgelt väljendatud andmeid sõiduki heitmete ja kütusekulu kohta.
Nüüd on vastu võetud uus WLTP õigusakt, mis teeb selle lihtsamaks. Seda kutsutakse ühtlustatud ülemaailmseks kergsõidukite katsetamise meetodiks (WLTP). Kõik tootjad peavad iga mudelit, enne kui see müüki lubatakse, WLTP-põhiselt katsetama.
WLTP kasutuselevõtu kuupäev uutel mudelitel ja jõuülekannetel oli juurutamine 2017. a septembris. WLTP asendab järkjärguliselt eelmist katseprotsessi NEDC (uus Euroopa sõidutsükkel).
Alates 2018. a jaanuarist hakkab Nissan müüma sõidukeid, mis on saanud tüübikinnitused uue protseduuri alusel ja alates 2018. a septembrist on kõik meie müügiesinduste võrgustikus müüdavad Nissani autod saanud tüübikinnituse vastavalt WLTP nõuetele. Alates 2019. a septembrist kohalduvad WLTP õigusaktid ka väikestele tarbesõidukitele.
NEDC-lt WLTP-le ülemineku käigus võidakse vahel näidata sõidukite tehnilistes andmetes kummagi süsteemi alusel saadud väärtusi. Järgmine kokkuvõte selgitab kahe katseprotseduuri erinevusi, et kliendid saaksid sõidukeid lihtsamalt võrrelda
NISSAN WLTP TEST – PAREM KATSEMEETOD
WLTP katsemeetod annab reaalsetele oludele lähedasemad heite- ja kütusetarbimise kogused kui NEDC. Saadud tulemused sarnanevad rohkem tulemustele, mida näete igapäevaseid sõite tehes.
Näiteks toimuvad uued katsed suuremas temperatuurivahemikus, kestavad kauem ja nende käigus läbitakse enam kui kaks korda pikem vahemaa kui varasemate NEDC katsete käigus.
Tavaliste sõiduolude paremaks jäljendamiseks kasutatakse uues katsemeetodis rohkem järske kiirendusi ja lühikesi peatusi ning suuremat keskmist ja maksimaalset kiirust.
Simuleeritud linna- ja maanteesõidu näitajate kombineerimise asemel katsetatakse nüüd sõidukit neljas erinevas kiirusevahemikus.
Saadud tulemused peegeldavad seega paremini erinevaid sõidustiile erinevates oludes.
Näitajad arvestavad ka sama mudeli erineva varustuse – sh üksikute lisatarvikute – erinevusi.
REALISTLIKUMAD TULEMUSED MAANTEEDEL
Olenemata rangematest nõuetest jääb WLTP endiselt täielikult laborioludes toimuvaks katsemeetodiks. Selleks, et lõplikud näitajad sarnaneksid veelgi rohkem tegelikkusele, juurutatakse veel teinegi katseprotseduur.
Seda kutsutakse tegelikus liikluses tekkivate heitkoguste katseks (RDE). See nõuab, et sõidukeid katsetataks liikluses ja oludes, mis sarnanevad rohkem sellele, mida suudab mõistlikult saavutada keskmine juht.
RDE katse kombineerib üles- ja allamäge sõitmise väikesel kiirusel linnateedel sõitmisega, keskmisel kiirusel maapiirkondade teedel sõitmisega ning suurel kiirusel maanteedel sõitmisega. Meetod arvestab ka mootori käitamist suurtel ja väikestel kõrgustel, erinevusi sõiduki koormuses (peale laaditud massis) ning ümbritseva keskkonna temperatuuri.
Alates 2019. a septembrist on kõiki Nissani autosid ja väikseid tarbesõidukeid testitud ka RDE katsetel.
NÄITAJAD, MILLEST ON TEILE KASU
WLTP ja RDE kombineerimine tähendab, et tehnilised näitajad, mida näete Nissani reklaamides ja Nissani veebisaidil on palju lähemal tegelikele CO2 heite ja kütusetarbimise näitajatele.
Nagu ikka, erinevad katsetes saavutatud tulemused tõenäoliselt veidi sellest, mida te igapäevasõitude puhul võite näha, kuid uue katseprotseduuri eesmärk on seda erinevust minimeerida.
Uue WLTP katsemeetodi tingimuste tõttu on selle protseduuriga saadud näitajad kõrgemad kui need, mis on saadud vana NEDC katsemeetodi alusel. Nissani sõidukite jõudlus jääb samaks – lihtsalt standardeid, millega näitajate arvväärtused saadakse, on täiustatud.